VÝBĚR DOMU

Počet obytných místností

1
2
3
4
5
6
7+

Počet podlaží

přízemní dům/bungalov
patrový dům

Cena domu na klíč

100 000 Kč
20 000 000 Kč
ZOBRAZIT NABÍDKU
Jak velký dům postavit? Pomůžeme vám to zjistit

Jak velký dům postavit? Pomůžeme vám to zjistit

Chcete zjistit, kolik postavit místností a jak velký dům vybudovat? Přečtěte si náš článek, a poté budete schopní jeho velikost sami určit.

Řešíte, jak velký dům postavit? To je problém, s nímž se potýká každý nový vlastník nemovitosti. V tomto článku vám proto poradíme, podle jakých parametrů určit velikost nejen rodinného domu.

Podle čeho určit velikost domu?

Každému bude vyhovovat jiná velikost domu. Jednotlivec, který plánuje žít sám, nejspíše nevyužije tak velkou plochu jako velká rodina. V následujících řádcích vám tedy přinášíme několik tipů, jak správně určit velikost domu.

Velikost a počet pokojů

Zaměřte se především na půdorys a využitelnost místností. Představte si, komu dané pokoje budou sloužit, a jestli v něm budou mít všichni jeho obyvatelé dostatek soukromí. Vybavení a výměru pokoje pak na základě těchto informací můžete snadno určit. To samé platí i o počtu pokojů. Myslete nejen na obytné místnosti, ale i na ty další. Například prostory pro vaše nářadí, sportovní potřeby nebo garáž pro váš vůz.

Dobře promyšlený projekt domu

Kvalitně navržený typový projekt rodinného domu vám vyřeší většinu starostí. Pokud místnosti logicky navazují, vhodně se doplňují a zůstává i dostatek prostoru pro komunikační zóny, nebudete potřebovat tolik podlahové plochy pro dosažení stejného efektu. Při projektování domu dejte průchod svým myšlenkám, nenechávejte se jimi však příliš unést. Stůjte pevně při zemi a společně s architektem vypracujte projekt, který skvěle poslouží vašim aktuálním potřebám. Pokud se necháte zviklat různými „kdyby“, váš dům nabobtná a zbytečně vzroste i jeho cena.

Jak vyřešit případný nedostatek prostoru?

Jestliže vám váš dům přijde příliš malý, ale nechcete už na projektu nic měnit, možná vám pomůže větší výška pokojů. U rodinných domů je standardní výška 2,5 metru. Když je o něco zvýšíte, získáte tím dodatečný prostor třeba pro dvoupatrovou postel. Ideální řešení nejen v pokoji pro malé děti.

Proč se raději držet při zemi?

Jak velký dům postavit? To záleží jen a pouze na vás. Mějte ovšem na paměti, že každý čtvereční metr má svoji hodnotu. Pokud stavíte nový dům, u zděných domů i dřevostaveb se zpravidla pohybuje kolem 40 000 Kč. Každý ušetřený metr vám tedy může uvolnit peníze například na vybavení domu. Samotná cena stavby však není jediným důvodem, proč byste se měli snažit snížit podlahovou plochu na co nejnižší číslo. Ušetříte i na vytápění. Vytopit 1 m2 podlahové plochy totiž průměrně stojí minimálně 500 Kč. V dnešní době ovšem zaplatíte mnohem více.

autor: redakce dumonline.cz

Blog

Co vás čeká, pokud se rozhodnete pořídit si nový dům

Doporučené články

Nechcete ztrácet čas procházením našeho katalogu?

Zadejte základní parametry vašeho vysněného domu a získejte nabídky šité na míru právě Vám.

 ZAVŘÍT

Aby web fungoval jak má - souhlas s cookies

Pro co nejlepší zážitek z prohlížení webu, aby fungovalo vyhledávání, přihlašování, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a pro mnoho dalších věcí využívá tato stránka tzv. cookies, což jsou drobné textové informace dočasně ukládané do paměti vašeho prohlížeče. K jejich použití od vás potřebujeme souhlas. Za jeho udělení v plné šíři, či podrobné nastavení vám velmi děkujeme. Vaše rozhodnutí můžete samozřejmě kdykoliv změnit a přenastavit.

Jaké cookies používáme

Nezbytné

Nezbytné cookies jsou bezpodmínečně nutné k fungování stránek. Bez nich by nefungovaly základní funkcionality, jako např. přihlašování nebo nakupování v e-shopu. Tyto jsou vždy automaticky povolené.

Statistické

Tyto cookies pomáhají s měřením a analýzou návštěvnosti stránek.

Marketingové

Marketingové cookies pomáhají trackovat uživatele stránek za účelem nabízení cílených reklamních sdělení. Dávají smysl pro obě strany, neboť uživatel stránek obdrží reklamu na produkty, které ho skutečně zajímají, a které např. vyhledával v minulosti, a vydavatelé reklam naopak mohou tyto reklamy cíleně nabídnout.

Přijmout vše Přijmout vybrané Podrobné nastavení